ЄДРПОУ: 
Пароль: 

Про Асоціацію Діяльність Новини Запитання до СРО Контакти Мапа сайту

14.09.2018

13 вересня представник Асоціації взяв участь у засіданні Комітету НКЦПФР з управління змінами та ризиками

Шановні члени Асоціації «УФТ»!

13 вересня відбулось засідання Комітету Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі - НКЦПФР), на якому був присутній представник Асоціації «УФТ».

На засіданні Комітету розглядались наступні проекти законів України:
- проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення залучення інвестицій та запровадження нових фінансових інструментів» (реєстраційний № 9035 від 03.09.2018);
- проект Закону України «Про облігації фондів місцевого розвитку» (реєстраційний № 9023 від 27.08.2018);
- доопрацьований проект Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення виконання зобов’язань за Меморандумом з МВФ в частині розвитку ринків капіталу.

Проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення залучення інвестицій та запровадження нових фінансових інструментів» (реєстраційний № 9035 від 03.09.2018) був поданий до Верховної Ради України групою народних депутатів Демчаком Р.Є., Довбенком М.В., Різаненком П.О., Поляковим М.А.

У пояснювальній записці до проекту зазначено, що проект закону України №9035 розроблений, крім іншого, з метою імплементації до національного законодавства України положень Директиви ЄС № 2014/65/ЄС від 15 травня 2014 року про ринки фінансових інструментів (MiFID II), Регламенту Європейського Парламенту та Ради № 600/2014 від 15 травня 2014 року про ринки фінансових інструментів (MiFIR), Регламенту Європейського Парламенту та Ради № 648/2012 від 4 липня 2014 про позабіржові похідні інструменти, центральних контрагентів і торгові репозитарії (EMIR); Директива № 98/26/ЄС від 19 травня 1998 року про остаточність розрахунків у платіжних системах та системах розрахунків у цінних паперах (Settlement Finality Directive),  Директиви № 2002/47/ЄС від 6 червня 2002 року стосовно механізмів застосування фінансової застави (Financial Collateral Directive).

Асоціація «УФТ» наразі проводить аналіз норм проекту закону №9035 на відповідність та повноту відображення норм вищезазначених актів Європейського Союзу. Про результати аналізу буде повідомлено додатково.

НКЦПФР планує підтримувати законопроект №9035, але за умови врахування висловлених нею пропозицій, щодо:
- законодавчого врегулювання питань створення та функціонування організованої торгової системи (ОТС), ліцензування діяльності з організації торгівлі на ОТС, розкриття інформації оператором ОТС,  встановлення вимог до правил функціонування ОТС тощо.
- приведення розміру первинного капіталу інвестиційної фірми, що провадить професійну діяльність з торгівлі фінансовими інструментами, до рівня вимог Європейського союзу, тобто встановити його на рівні 730 тис. євро у грошовій одиниці України.
- розповсюдження дії Закону України «Про ринки капіталу» на деривативи, умовами яких не передбачено, що його можуть придбавати і  утримувати фінансові установи та деривативи, умовами яких не передбачені грошові розрахунки у вигляді сплати різниць, а винятково поставка продукції на товарному ринку.
- врегулювання проблеми правового оформлення існування Комплексної інформаційної системи НКЦПФР та можливості її технічного обслуговування державною установою, що відноситься до сфери управління НКЦПФР;
- тощо.

Щодо проекту Закону України «Про облігації фондів місцевого розвитку» (реєстраційний № 9023 від 27.08.2018), то даний законопроект потребує детального обговорення та після цього прийняття рішення НКЦПФР.

Щодо доопрацьований проект Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення виконання зобов’язань за Меморандумом з МВФ в частині розвитку ринків капіталу, то даним законопроектом пропонується додати професійних учасників фондового ринку до переліку підприємств, що становлять суспільний інтерес.

Крім того, проектом пропонується надати НКЦПФР повноваження аналогічні НБУ, а саме: «протягом трьох років з дня набрання чинності цим Законом НКЦПФР має право відповідно до процедур, установлених нормативно-правовими актами НКЦПФР, відхиляти обрану емітентом, цінні папери якого допущені до торгів на фондовій біржі та/або щодо цінних паперів якого здійснено публічну пропозицію, професійним учасником фондового ринку для проведення зовнішнього аудиту аудиторську фірму або відстороняти аудиторську фірму, яка проводить зовнішній аудит  емітента, цінні папери якого допущені до торгів на фондовій біржі та/або щодо цінних паперів якого здійснено публічну пропозицію, професійного учасника фондового ринку».

Зазначається, що даний проект норми розроблений з метою виконання підпункта d пункту 16  Меморандуму між Україною та Міжнародним валютним фондом про економічну і фінансову політику, що передбачає необхідність збереження повноважень НБУ і НКЦПФР встановлювати додаткові стандарти для аудиторів банків та інших регульованих організацій (професійних учасників ринку та емітентів) у прозорий спосіб при  прийнятті нового Закону про аудиторську діяльність і створенні нової структури з нагляду за аудиторською професією.

Комітетом НКЦПФР пропонується підтримати доопрацьований проект Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення виконання зобов’язань за Меморандумом з МВФ в частині розвитку ринків капіталу.

З повагою, Асоціація «УФТ».