ЄДРПОУ: 
Пароль: 

Про Асоціацію Діяльність Новини Запитання до СРО Контакти Мапа сайту

12.07.2021

Щодо використання ПТК BIT eTrade Mail на виконання Вимог (правила)


Шановні учасники фондового ринку!

01.07.2021 набули чинності нормативно-правові акти НКЦПФР, спрямовані  на суттєву зміну вимог до діяльності торговців цінними паперами, а саме:
Вимоги (правила) щодо здійснення діяльності з торгівлі цінними паперами: брокерської діяльності, дилерської діяльності, андеррайтингу, управління цінними паперами (затверджені рішенням НКЦПФР від 03.11.2020 № 640, зареєстровані в Міністерстві юстиції України 10.01.2021 р. за № 62/35684),
      Вимоги до договорів, які укладаються під час провадження професійної діяльності на фондовому ринку (ринку цінних паперів) – діяльності з торгівлі цінними паперами: брокерської діяльності, дилерської діяльності, андеррайтингу, управління цінними паперам (затверджені рішенням НКЦПФР від 03.11.2020 № 641, зареєстровані в Міністерстві юстиції України 14.01.2021 р. за № 60/35682).
      Згідно рішення НКЦПФР від 03.11.2020 № 640 торговці цінними паперами повинні протягом 60 днів з дня набрання чинності цього рішення, крім пунктів 3-7 розділу II, привести свою діяльність та внутрішні документи відповідно до зазначених Вимог.

      Відповідно до оновлених вимог, ділові відносини між торговцем та клієнтом можуть здійснюватися з використанням надійних носіїв, в т.ч. відмінних від паперових документів. При цьому надійний носій інформації має дозволяти клієнту зберігати інформацію, адресовану особисто цьому клієнту, з можливістю доступу до неї для подальшого користування впродовж періоду часу, достатнього для цілей цієї інформації, а також дозволяє без змін відтворювати збережену інформацію (ч. 3 розділу І оновлених Правил торговця).
      З використанням надійного носія торговці повинні:
      інформувати клієнтів про їх право вимагати віднесення їх до іншої категорії, а також про всі обмеження у рівні захисту клієнта, до яких може призвести віднесення їх до іншої категорії (гл. 11 розділу ІІІ),
      завчасно надати інформацію про умови договору про надання інвестиційних послуг та/або надання інвестиційних послуг (гл. 12 розділу ІІІ),
      завчасно повідомляти клієнта про будь-які суттєві зміни інформації, наданої відповідно до вимог гл. 13-15 розділу ІІІ, що стосується послуги, яку торговець надає клієнту,
      надавати на вимогу клієнта більш детальну інформацію про політику конфлікту інтересів (гл. 13 розділу ІІІ),
      завчасно перед використанням фінансових інструментів, що зберігаються у торговця від імені клієнта, надавати клієнту повну та актуальну інформацію про зобов'язання та обов'язки торговця щодо використання цих фінансових інструментів, включаючи умови їх повернення, а також можливі ризики (гл. 16 розділу ІІІ),
      негайно надавати клієнту важливу інформацію щодо виконання замовлення, відправити клієнту повідомлення, що підтверджує виконання замовлення, надавати періодичні звіти про діяльність з управління цінними паперами, що здійснюється від імені клієнта (гл. 22 розділу ІІІ),
      зберігати записи (телефонних розмов і електронних повідомлень) та письмові звіти в електронній формі протягом п'яти років з можливістю їх відтворення та копіювання; у форматі, який не дозволяє змінювати чи видаляти оригінальні записи та письмові звіти; таким чином, щоб вони були легко доступними і клієнти та НКЦПФР могли отримати доступ до них за запитом (п. 11 розділу V),
      зберігати записи у системі внутрішнього обліку торговця у спосіб, доступний для подальшого використання НКЦПФР (п. 1 розділу VІ) тощо.
      Отже надійним носієм може бути спеціалізоване програмне забезпечення (веб-сайт, онлайн-система, інший програмний засіб) з можливостями авторизованого (адресного) обміну інформацією з кожним клієнтом, надійного зберігання інформації протягом тривалого часу та відтворення її без змін торговцем його та клієнтами.
      Також оновлені Правила торговця передбачають можливість укладання договорів з клієнтами та прийнятними контрагентами, а також підписання та направленням клієнтом торговцю замовлень із застосуванням програмного модуля (п. 3 розділу І, п. 29 розділу ІV).
      Саме таким надійним носієм та програмним модулем є ПТК BIT eTrade Mail, розроблений за участі Асоціації «Українські Фондові Торговці» з метою поширення конфіденційного електронного документообігу між учасниками фондового ринку та забезпечення цілісності збереження електронних документів без змін за допомогою авторизованого доступу, електронного (цифрового) підпису, засобів позначки часу, регламентованих публічними правилами системи BIT eTrade Mail.
      Нажаль звичні для всіх мессенджери (Telegram, WhatsApp, Viber тощо), поштові клієнти (Microsoft Outlook, The Bat, Mailbird, TouchMail, Gmail тощо) не відповідають вимогам НКЦПФР, оскільки не містять електронного підпису та не забезпечують цілісності електронних документів, зокрема дозволяють самостійно, без узгодження з контрагентом, коригувати або видаляти електронні повідомлення, отже не дають можливості надійного зберігання значущої фінансової інформації.
      Застосування електронного документообігу в системі BIT eTrade Mail в якості основного каналу комунікацій з клієнтами дозволяє як забезпечити дотримання нових вимог НКЦПФР, так і впровадити ефективні та зручні бізнес-процеси щодо дистанційного обслуговування існуючих та потенційних клієнтів.
      Порівняно з альтернативними програмними засобами електронного документообігу система BIT eTrade Mail орієнтована саме на учасників фондового ринку, має широке коло застосування та відрізняється поміркованими тарифами. Для порівняння: у сервісі «Вчасно» зберігання документів протягом 5 років пропонується лише за тарифним планом «Професійний», де вартість обслуговування нещодавно зросла з 5500 до 7500 грн/рік); а абонплата за доступ та обслуговування у звичній для банків «Електронній пошті НБУ» сягає 41484 грн/рік.

      Зазначені вимоги встановлені НКЦПФР лише для торговців. Проте надійний обмін електронними документами та дистанційне укладення договорів в системі BIT eTrade Mail є зручним комунікаційним рішенням для всіх учасників фондового ринку (КУА, ІСІ, НПФ, депозитарних установ тощо) – не тільки при їх взаємодії з торговцями, але для оформлення будь-яких правових відносин з самостійно визначеними клієнтами та контрагентами.
      Тож ті учасники ринку, які вже застосовують BIT eTrade Mail (для обміну електронними документами з Асоціацією «Українські Фондові Торговці», суб’єктами біржової та платіжної інфраструктури, депозитарними установами, клієнтами та контрагентами, для побудови локальних систем обміну документами в межах груп компаній тощо), можуть розширити напрями використання цього універсального ІТ-рішення.
      Учасники ринку, які ще не використовують BIT eTrade Mail, можуть ознайомитись з порядком отримання доступу до системи BIT еTrade Mail, документами щодо підключення, інструкцією, правилами користування та вартістю ПЗ на вебсайті ТОВ «Свіч Груп» (https://switchgroup.com.ua).
      Для зручності використання (зокрема для надання обмеженого, самостійно адміністрованого доступу до інформації третім особам, в межах їх компетенції, в т.ч. для НКЦПФР)  ПТК BIT eTrade Mail містить відокремлений модуль BIT eDocument Master, який дозволяє переглядати архіви електронних документів на зовнішніх ресурсах (папках на жорсткому диску, оптичних дисках, флеш-накопичувачах та інших носіях), із відтворенням змісту та службових відомостей про електронні документи.
      ПТК BIT eTrade Mail розроблене у 2009 р. та регулярно модифікується.
      Відповідно до рішення НКЦПФР від 29.04.2020 № 211 інформацію про ПЗ надано до НКЦПФР для обліку програмних продуктів, які використовуються на фондовому ринку.
      Наявна кількість активних користувачів BIT eTrade Mail – 490.

За додатковою інформацією та придбанням BIT eTrade Mail звертатися за контактами:
+38 (056) 373 97 84
+38 (056) 373 95 96
info@aust.com.ua
Клименко Оксана