ЄДРПОУ: 
Пароль: 

Про Асоціацію Діяльність Новини Запитання до СРО Контакти Мапа сайту

Огляд сучаcного стану Фондового ринку


Фінансова інфраструктура: проблеми недорозвитку (Сергій Антонов, Станіслав Шишков)


 
Однією з найбільших проблем фінансового сектора в Україні, якої так і не вдалося відповідним чином вирішити за всі роки незалежності, є неналежний розвиток національного ринку цінних паперів і, зокрема, його інфраструктури.

Як повідомляє «Дзеркало Тижня. Україна»
 


Куди податися фондовому ринку України (Сергій Антов)



У фондового ринку України є два шляхи. Перший шлях полягає в тому, що можна безжально відмовитися від усіх існуючих напрацювань і почати розвиток фондового ринку «з нуля», спираючись на досвід Польщі, наприклад.

Другий передбачає рух у бік євростандартів поступово, з урахуванням поточних досягнень і національних особливостей.

Тобто можна вимагати, щоб усі учасники ринку в жорсткі терміни привели свою діяльність у відповідність з усіма європейськими вимогами, навіть незважаючи на те, що не всі зможуть це зробити, і по дорозі ми можемо втратити багатьох із профучасників. Такий категоричний шлях реформування має право на розгляд.

Як повідомляє "forbes.ua"
  


«FRONTIER» як результат багаторічної роботи


Цей огляд, скоріш за все, носить полемічний характер, однак не має на меті висловити виключно позицію авторів з того чи іншого питання, а швидше – об'єктивно констатувати ситуацію, що склалася на ринку. Це може стати базою для планування середньострокових кроків з реформування фінансового ринку.
 
Ми пишемо про це не вперше, але нові виклики, нові умови, нові шанси, отримання суспільством визначеності щодо напрямів подальшого розвитку, та, можливо, почастішання випадків публікації дещо легковажних програмних заяв спонукають повернутися до цієї теми, представити її в іншому, яскравішому світлі та розгорнутій, свідомо дискусійній формі.
 
Кілька слів щодо авторства цих оглядів. Це не індивідуальна точка зору, а наслідок тривалого обговорення проблематики фондового ринку з колегами-професіоналами. Варто зізнатися, що деякі думки спочатку вбачалися далеко не безперечними, іноді – чи не крамольними, бо далеко не легко відмовитися від стереотипів. В ході низки дискусій вдалося дійти згоди та отримати виважену, помірковану концепцію. Тому авторство кваліфікується саме в множині («ми») – в цьому є логіка та відповідальність.

Цей огляд має характер вступу, що коротко описує поточну ситуацію на фондовому ринку України, основні причини його негативного сприйняття інвесторами та емітентами, а також базову проблему, що нам всім необхідно вирішити – підвищити привабливість української юрисдикції для учасників фінансових ринків та міжнародної спільноти.

В наступних оглядах ми детальніше зупинимось на питаннях інструментарію фондового ринку, фінансових інститутах, інфраструктурі ринку, податковому та валютному регулюванні. Тим не менше, в кожному огляді ми будемо повертатися до основних учасників фондового ринку – емітента та інвестора. Не можна недооцінювати роль фінансових посередників, які протягом понад двох десятиріч багато зробили для розвитку ринку та роль інфраструктури, яка також нарешті складається. Але в ситуації, коли ринок не дає можливості ефективно залучити капітал, сформувати диверсифікований інвестиційний портфель та мінімізувати ризики, напевне, створення зручностей саме для емітентів та інвесторів є першочерговим завданням.

Сподіваємось, що ці роздуми стануть в пригоді при узгодженні та підготовці Програми розвитку фондового ринку України.

Програму якого ринку треба писати?
Як оцінюється українська юрисдикція в країні та світі?
Інвестиційне вікно України - чи вдасться друга спроба?
Дефіцит реалізму: чому програм багато, а результатів – мало?
Які інструменти та фінансові інститути найбільш значущі для національного ринку капіталу?
Формат імплементації європейського досвіду: радикальність чи поміркованість?
Досвід попередніх реформ: як гартувався ринок?
Базові принципи підготовки та обговорення Програми розвитку фондового ринку

Завантажити документ.

  



  
Сьогодні, коли Україна переживає епохальні зміни як в політичній, так і в економічній сферах, знову гостро постає питання ролі фондового ринку в житті країни. Варто пам’ятати, що саме фондовий ринок є тим індикатором, за яким іноземні інвестори визначають стан національної економіки. Як і куди рухатись, що має стати поштовхом для зростання – ці питання зараз дуже активно обговорюються. Відносно невеликий український фондовий ринок має достатню кількість учасників та організацій зі своїм окремим баченням подальшого розвитку. Однією з таких авторитетних організацій є Асоціація «Українські фондові торгівці», голова якої Сергій Антонов поділився з УНІАН своїми оцінками того, що відбувається, та планами на майбутнє.

за матеріалами Інформагенства УНІАН
  




Після того, як в України з'явився однозначний орієнтир — Європейський Союз, стали зрозумілими й правові орієнтири — директиви ЄС. Саме з урахуванням європейських стандартів і законодавства ми мусимо розбудовувати як країну загалом, так і фондовий ринок.

При цьому слід зважати на те, що повна імплементація європейських норм, зокрема, на фондовому ринку не лише потребує певного часу, а й буде пов'язана зочевидними складнощами для учасників ринку. Зрозуміло, що ці складнощі вирішувані, зрозуміло, що іншого шляху в України немає. Однак слід попередньо розуміти масштаб і сутність проблем.

Цей огляд анонсує серію статей, які, скоріше за все, мають полемічний характер, однак метою яких є висловити виключно позицію авторів з того чи іншого питання, а швидше, об'єктивно констатувати ситуацію. Це може стати базою для планування середньострокових кроків з реформування фінансового ринку.

Як повідомляє «ZN,UA»
  


НКЦПФР презентувала результати самооцінки за принципами IOSCO


 
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку презентувала результати проведеної самооцінки за принципами (IOSCO, The International Organization of Securities Commissions, Міжнародної організації комісій з цінних паперів).

«Проведення самооцінки за принципами такої авторитетної світової організації як IOSCO - досить амбітний проект і в певному сенсі виклик, адже він передбачає аналіз відповідності нашої законодавчої бази високим стандартам регулювання ринку цінних паперів, визнаним у всьому світі. Але ми не бачимо для себе іншого шляху розвитку, окрім як чесно і об’єктивно оцінити зроблену роботу та визначити подальші кроки в напрямку вдосконалення системи», - зазначив Дмитро Тевелєв, Голова НКЦПФР,  відкриваючи захід.

Нові Принципи IOSCO було сформовані у червні 2010 року. Всього організацією визначено 38 принципів регулювання фондового ринку, які  об’єднані у дев’ять категорій. Ці критерії дають змогу оцінити відповідність системи регулювання фондового ринку трьом цілям: захист інвесторів, забезпечення функціонування справедливого, ефективного та прозорого ринку та зниження системних ризиків. Україна

Оцінка імплементації принципів IOSCO